lördag 5 maj 2018

Ny mössa!

Nu har jag stickat mig en ny mössa!
Efter inspiration från en Instagramvän @cata-handarbetar så blev jag så sugen på en likadan. Mönstret fanns på www.koukuttamo.fi men bara på finska.
Hittade en liknande mössa hos http://g-anette.blogspot.se/2011/08/snurrelue-med-oppskrift.html så jag kombinerade dessa 2 efter egen översättning av det finska mönstret hos Google översättning.

.
Garnet är Marino Soft från CeWec och 100% acryl. Men trots att jag använde stickor nr 4 mot 3,5 så blev den något liten. Inget som har någon större betydelse, för jag gillar när mössorna inte är för lösa, men något större hade den ju kunnat vara.
Men så är det ju när man inte har ett riktigt mönster att gå efter. Är i alla fall rätt nöjd med både modellen och färgen.

Happy Knitting!

/Britten

Inga kommentarer: