lördag 5 maj 2018

Dansuppvisning!

Idag på förmiddagen hämtade Carina, dottern, mig för att följa med och titta på när yngsta barnbarnet, Meja, hade dansuppvisning. Även hennes farmor följde med. Meja har gått på danskurs i vår och nu var det avslutning i Nösnäs Gymnasieskolas aula i Stenungsund Medverkade gjorde barn i olika grupper från 4-13 år. Dom var så duktiga och ju äldre dom var, desto svårare program.
Meja var så duktig! Hon och säkert flera med henne, var så nervösa innan. Varje grupp uppträdde i 2 omgångar och allt som allt tog det ca 1 timme.
Därefter bjöd farmor på en fika innan vi åkte hemåt. Verkligen trevligt!
Tyvärr blev det inga bilder, eftersom jag stängde av mobilen innan jag gick in till uppvisningen.

Från det ena till det andra, så fortsätter jag att väva mina löpare "Stockros".


Som jag skrivit om tidigare, så är en av löparna klar och nu har jag vävt över mittenpartiet på den andra,
Lite omständig och tidsödande att väva, eftersom jag väver med 3 skyttlar. En för botten och två för det dubbla inslaget. Mönsterinslaget vävs i Lintow 6 och är lite för grovt att väva med dubbelskyttel, tycker jag.
Men roligt är det och jag älskar de blå färgerna!
Fortsättning följer!


Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: