tisdag 15 maj 2018

Nu är det slut!

På löparen Stockros alltså!
Jag har väl inte nåt slutet än, men i den här värmen, så?
Då har jag vävt färdigt löparna "Stockros" och det är skönt, för nu vill jag prova något annat.

Gláhål i väven!




Nu är det ca 1 meter kvar av varpen och jag håller på att fantisera ihop en liten duk.


Hade kvar lingarn 16/1 efter en handduksväv, som aldrig blev gjord. Men nu passade det här!
Rosa och lila i olika nyanser blir det och rosengångsmönster. Vitt i botten, som jag tycker är lite trevligare än den grönaktiga jag vävt med tidigare. 
Nu blir det lite vila från väven tills imorgon!

Happy Weaving!

/Britten

1 kommentar:

Sidselsidserk sa...

Hei Britten
Tusen takk for trivelig kommeentar his meg:) Har sett noe av det du holder på med og er så imponert over vervingen din. Når jeg får bedre tid er veving noe jeg har lyst til å ta opp igjen.
Riktig god pinse til deg også