söndag 27 maj 2018

Mors Dag!

Idag har jag blivit firad ordentligt!
Carina, Magnus, Oskar och Meja kom och hämtade mig vid 13-tiden. Vi åkte ner till Henån och gick på en Pizzeria och åt. Jag blev jättemätt på bara en fjärdedel av pizzan och fick en doggybag med mig hem. Tror pizzorna har blivit mycket större på senare år? 

Sen tog vi en promenad längs med kajen och tittade på alla båtarna. Har ju inte kommit så många ännu, men de som ligger där är ju fina att se.




I mitten på bilden kommer Carina, Magnus och Meja. Jag har beskurit bilden för att se dom på närmare håll.


Oskar satt med mig på en bänk så han blev inte med på bild. Jag måste sitta och vila, eftersom jag har så svårt att gå längre sträckor.

Jag har ju tidigare lagt ut bilder på Henån som flyter genom samhället och då brukar det se ut såhär!


Idag gick vi över bron som Du ser i bilden och jag passade på att ta en bild.


Inte mycket vatten kvar i ån!
Läste att turisterna på Öckerö klagar på för lite vatten i havet. Hur man nu kan klaga på det? 
Men visst är det lite och det står ju i kontrast till att det ibland är översvämningar här i Henån när det blåser mycket.
Ja, aldrig får man vara nöjd!

Så jag har haft en jättetrevlig dag idag och vill passa på att tacka Dotra med familj! 

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Paula sa...

Ser snordyrt ut att bo där längs vattnet! Och ganska nära har man grannarna, har sett samma typ av byggnationer i andra städer och tycker det ser lite trångt ut. Vilken trevlig morsdag du fick, jag fick nöja mig med en hälsning på facebook...
Kram från pörtet