torsdag 29 mars 2018

Glad Påsk!

Då var det påsk igen!
Tyckte det inte var så länge sen sist? Men åren går ju så fort numera.
Lite påskdekorationer har jag i år, bara för att känna att det är helg.
Idag har jag varit ute och plockat björkris och dekorerat med gamla fjädrar och dekorationsägg.


Som Du ser bör man kolla omgivningen innan man tar kort! 
Måste ha kompostgaller för soffan för att hundarna inte ska ligga i den. Praktiskt och vad gjorde hundägarna innan dessa fanns?
Igår pyntade jag utanför dörren med lite vårblommor också.


Påskliljan Tete-a-tete och några Penséer. Penséerna hoppas jag växer till sig, så dom når ovanför krukkanten?
Trevligt med blommor som lyser upp, tycker jag?
Dessutom hittade jag Småiris, som jag letat efter i flera år!


På 80-talet fick jag några sådana av en äldre bekant. Tyvärr dog dom ut och jag har inte sett sådana i handeln sedan. Men nu hade jag turen!
Dom blir ju inte så höga och är fleråriga, så dom ska jag vara rädd om. Härlig färg med det blå och gula!
Köpte mig några orangefärgade tulpaner också. Lite ovanlig färg för mig, men tycker dom lyser upp lite på köksbordet.


De påskliljor jag köpte tidigare var ju av den vanliga stora sorten. Nu blommar dom för fullt i köksfönstret.


Om jag får säga det själv så är det riktigt fint i fönstret nu, förutom lite snorigt på rutorna, men det får gå?
Vem kan motstå att köpa årets Pelargon "Picoté Pink"? Inte jag i alla fall!


Jättesöt med sina mörkare rosa kanter och ljusare mot mitten. Nu håller den på att slå ut sina blommor och dessutom blev kortet lite ljust, men det blir spännande att se den i full blom?
Den kallas visst också Hortensiapelargon, eftersom den är så tät? 
Vacker är den i alla fall!

Så måste jag väl hålla på traditionerna?


Önskar alla en fin helg!
Kram Britten




Inga kommentarer: