lördag 12 maj 2018

Fönsterputs!

Nu är det sommar och sol!
Då ser man hur fönstren ser ut. Putsade dom på insidan till påsk och så har ju hundarna snorat på insidan. Så nu var det dags!


Idag putsade jag köksfönstret och sovrummet, samt bytte gardiner i köket.
Satte också upp en gardinspiral för cafégardinerna som jag brukar ha på sommaren. Det blev ju riktigt bra, tycker jag?
Imorgon är planen att putsa rums- och vävrumsfönstren. 
F.ö. händer inte så mycket här i värmen. Vi har haft +28 här i några dagar i veckan och nu ska det bli samma värme igen. Både bra och dåligt. Bra för blommorna på balkongen, men dåligt för mig som inte gillar värmen.

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Paula sa...

Det blev så mysigt med gardinen! Jag har så litet kök att jag egentligen inte borde ha gardin alls, men jag tycker ändå det ramar in fönstret. Jo tack jag trivs jättebra, jag kan ju inte släppa Blinka vind för våg som uppe på gården men med inhägnaden går det ju bra ändå. Och mysigare att gå promenader när det finns så många vägar att välja bland. Även jag gillar ju inte värmen, ändå gick jag idag fem kilometer i värsta gasset med start klockan ett. Får lite panik att inte hinna ta in alla blomster innan dom redan blommat ut. Nu blommar kabbelekan, häggen, vitsippor, gullvivor osv. och det går i en farlig fart. Bra om värmen ger med sig så det stoppar upp lite. Men du måste väl ändå gå på dina hundpromenader även om det är varmt? Men man kan ju välja korta vändor mitt på dagen. Blinka visar inga tecken på att tröttna, hon drog framåt precis hela tiden trots värmen. Ha det gott bland dina fina handarbetsalster. Kram från nya pörtet