måndag 14 maj 2018

Amaryllis!

Nu blommar mina Amaryllis som jag planterade för ett tag sedan!
Jag hade 3 kvar sedan förra sommaren, men bara 2 överlevde vintern. Det var "Picotee" som jag var tvungen att kasta.


"Gervase" och en röd som inte har något namn överlevde och nu blommar dom så vackert.


Dom har inte blivit så långa i år, men det är ju bara bra!

Jag fortsätter på min löparväv, även om det är varmt nu. Men igår var det nästan bara krångel!
Fel flera gånger, som jag fick backa och göra om. Men till slut flöt det på ganska bra. Jag har vävt idag också och har ca 45 cm kvar + lite till kvar av varpen.
Vad jag skall väva av den återstår att se?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki Fredlund sa...

Lite sorgligt när en varp tar slut tycker jag, men för min del är det för att jag inte kan sätta upp en ny själv.
Vilka fina köksgardiner!
Vårt kök är så mörkt och lite lågt i tak, så jag har inga gardiner i de fönsterna.
Kram