måndag 30 juli 2018

Besök!

Idag har jag haft besök av Meja, mitt barnbarn!
Hon var fullt utrustad med en liten dator och sin mobil. Idag och två dagar till skall hon gå på ridläger på Orust Ridklubb på förmiddagarna.
Idag hade dom lärt sig hur en sadel är uppbyggd och sedan hade dom ridit i flera timmar.

När hon kom strax efter 12, så fikade vi bullar och mjölk och lite senare på eftermiddagen gjorde jag pannkakor. Det är hennes favoritmat!
Sen fortsatte hon att spela på datorn tillsammans med en kompis som hon pratade med i mobilen.
Vid halv sex hämtade mamma henne och det bar av hemåt.

Här är varmt som bara den och idag har vi haft 29 grader i skuggan!
Imorgon väntas det bli ca 33 grader och då kan jag tala om att det inte blir så mycket gjort här!
Nu måste det snart vara slut på den här värmen, för jag står inte ut!! Ska det blir såna här somrar i framtiden flyttar jag till Sibirien.

Bild från en utsällning!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula sa...

Jag liftar med dig till Sibirien, imorgon dag! Det är vidrigt detta.Bor inte du vid havet? Du har ingen skön havsbris som kan lindra lite. Här rör sig inte ett löv i träden...Blinka blir duschad efter varje promenad hon skuttar själv in i duschen, det tog tolv år innan det hände! Hur har dina hundar det? Kul med ridläger, oj så gärna jag hade velat lära mig rida. Men det är ingen billig hobby att ägna sig åt. Men hjälper man i stallet kanske det blir överkomligt.
Jag vill inte ha någon äcklig vätskeersättning, jag dricker öl och vatten och äter saltgurka och kassler, hahahaha
Måste vara Don Quijotes häst som du fotat, liknar på pricken!
Jag vinkar bara till dig i hettan, på tok för varmt för kramar

Kicki sa...

Nu är det ett betydligt drägligare väder.
+9 grader i morse, men blött efter gårdagens regn, så skogen får vänta lite.
Kul med ridläger för barnbarnet.
Kram