söndag 29 juli 2018

Mina pelargoner!

Medan jag väntar på regn!


Igår mulnade det på och det skulle bli åska. Fram på kvällskröken började det mullra och regna. Åskan kom inte så nära, men regnade gjorde det! 11 mm hade det kommit sammanlagt och det får man ju vara glad för?
Passade på att föreviga två av mina pelargoner som blommar nu.


Min "Mårbacka" som är så vacker nu!


Detta är min Rosenpelargon "Appleblossom Rosebud". Den har jag haft i några år och klarar vintern bra på fönsterbrädan. 


Väldigt vacker!
I den här värmen blir det inte så mycket gjort, tyvärr! Kvällarna är riktigt sköna och då får jag passa på att gå promenad med hundarna. På tisdag lovas det 33 grader och då ligger jag nog pall?
Hur klarar Du värmen?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Vilka jättefina pelargoner!
Min blir bara "spjångliga" och höga.