måndag 23 juli 2018

Hänt i veckan!

Lite händer här trots värmen!
Nu blommar mina Liljor för fullt.

"Mascara"

"Cogoleto"

Den rosa har Du sett tidigare, men nu blommar den med flera blommor. Dom är så vackra!
Hoppas dom klarar vintern i förrådet till nästa år? 
Grannen fick en kruka som stått i förrådet och som jag sa var en Dahlia. När den nu blommar så visar det sig att det är en Lilja "Landini" som jag trodde var död. Roligt att se att det trots värmen i förrådet har klarat sig? Är nästan varmare där än i lägenheten på vintern!


Min Rosenpelaron "Appleblossom Rosbud" satte jag ut på balkongen och nu blommar den för fullt. Planterade om den i våras, men den fick inte fart förrän den hamnade utomhus, trots att den stod i rumsfönstret där det är sol nästan hela dagen. Den tål ju inte regn, så om det mot förmodan skulle bli det, så får jag ta in den.
Annars är det som vanligt här med både värme och torka. Inget nytt under solen alltså?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: