måndag 23 juli 2018

Ett par sockar!



Äntligen är dom här sockarna färdiga! Ja, jag säger sockar!
Började på dom i augusti 2016, så det tog mig nästan 2 år att sticka klart? Igår fortsatte jag på den andra sockans resår och stickade resten på några timmar. Skönt när jag får bocka av något av alla mina projekt!

Stickade i Novitas "7 bröder". Ett härligt garn att sticka i. 
Hade en beskrivning på sockar sen jag gick hemkunskapen i mellanstadiet i skolan. Det var länge sen!
Visserligen en rätt så bra beskrivning, men jag tycker inte sockan ser bra ut med den minskningen efter hälen? Där skulle det stickas 2 varv mellan varje varv med minskning och i alla andra beskrivningar läser jag 1 varv mellan minskningarna. 
Nåja det är ju inget proffsjobb precis och sockan går nog att använda till vintern ändå?
Är rätt så nöjd i alla fall!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: