måndag 10 september 2018

W.I.P och annat!

Hej igen!
Det blev ett långt uppehåll här?
Jag har i alla fall fortsatt sticka på min väst.


Den stickas i garnet Duo från Järbo med stickor 6. Bakstycket är klart och här stickar jag på det ena framstycket.


Jag kommer inte att sticka den höga kragen och inte den breda resåren nertill. Det blir en vanlig resår både i halsen och där nere.
I sommar har det varit alldeles för varmt för någon slags handarbete, men nu är det ju svalare och lusten att göra något kommer tillbaka. Får väl se hur lång tid det tar innan den är klar?

En sammanfattning vad som hänt under den här tiden!

En Amaryllis "Tango" har blommat om med 2 stänglar.



Nu blommar sista Dahlian "Bishop of Llandaff" på balkongen. De andra 3 som jag hade sen tidigare har bara en kommit med en liten blomma.


Jag skär mattrasor!


Lite höstfägring utanför dörren är aldrig fel? Bollkryss, Alun och lite silverfärgat.


Lite nytt har också kommit i hus.
En ny soffklädsel från Bemz! Stålblå bomull vävd i Panama. Det blev riktig snyggt. Dessutom lite nya kuddar.


Så har jag sått lite fröer till nästa sommar.
Ringblommor, Borstnejlikor och en Malva. Malvan klarar ju inte vintern här och inte hinner den växa till sig och blomma i år heller.
Blir spännande och se om det andra klarar sig på balkongen?


Det var lite om ditt och datt och nu hoppas jag det inte dröjer så länge till nästa gång vi ses?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: