tisdag 28 april 2015

Utsikt!

Jag har väldigt fin utsikt från min lägenhet!
Har tagit 3 bilder på den och jag hoppas Du kan tänka Dig hur det ser ut?

Först längst till vänster ser det ut såhär!


Nu förflyttar jag mig lite till höger!


Längst till höger ser det ut såhär!


Underbar utsikt m.a.o.!
Varje landskap har ju sin tjusning och vackra natur, men som den norrländska jag är, så föredrar jag att min blick kan skåda i fjärran och inte stirra in i en bergvägg. Som ju är väldigt vanligt här på Orust. 
Men Orust och Bohuslän har ju så mycket annat att beskåda, som inte finns i Norrland. Växtligheten t.ex.? Här har vi Ekar, Rhododendron och många andra fina växter!
Så visst är det fint här, men visst längtar jag tillbaks ibland. Framför allt för den vackra utsikten vi har däruppe och t.ex. Härjedalens mossbelupna skogar med den vackra Mosippan, Härjedalens landskapsblomma!


"Mosippa" 
(Bild lånad från nätet)

Så underbart vacker och så söt med sina vita och lila färger och med sin fjuniga päls!

Fast jag älskar ju Bohusläns landskapsblomma också!


"Vildkaprifol" 
Den vackra som doftar så gott i kvällningen!

Jaha, det blev lite sightseeing hos mig!

Nu önskar jag Dig 

En fin onsdag!

På återseende!



1 kommentar:

Kicki sa...

Visst har vi mycket vackert att se i våra olika landsändar.
Jag gillar skogen, är rädd för vatten, men tycker om att se vatten i form av sjöar.
Kram