torsdag 30 april 2015

Nytt!

Idag var jag på Göksäter, Orusts lilla Ullared, och köpte gardinstänger.
När jag kom dit, så fick jag syn på att dom hade blå-vitrutig vaxduk, som jag letat efter länge. Det blev 2 m av den varan och dessutom köpte jag skumgummisitsar till mina köksstolar. Dom skall ju målas och sitsen skall kläs om och eftersom dom är så hårda att sitta på, så tänkte jag lägga skumgummi där också.


Vaxduken är smårutig som Du ser och nu är det så fint på köksbordet!
Planen, vilket jag har många av, är att jag skall måla underredet till bordet i vitt och att bordsskivan skall slipas och lackas och få vara trävit.
Men det får bli en senare fråga, för just nu är jag less på allt vad målning heter!
Skall dessutom måla mitt nattduksbord och en stol till sovrummet. Vitt förstås!

Idag har vi haft regn, men i kväll har solen börjat lysa och solkatten har tittat in på min nya duk. Härligt!
Önskar Alla en fin Valborgsmäss!

Ha det gott och på återseende!

/Britten


1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, du är nog en av de pyssligaste tjejer jag vet! Själv har jag inte h ittat någon inspiration på bra länge, kanske kommer den med våren! Gillar att förnya mig med små billiga knep, bara att byta vaxduk kan ge köket ett lyft! Ibland fyndar jag ju på loppis eftersom jag är där o jobbar en dag i veckan. Då ser jag direkt då det kommit in något fint, förra veckan handlade jag ett färgglatt påslakan från Marimekko för en tjuga! Och jag vet att det håller i hundra år, så bra kvalitet som det är...
Blev en kall blöt valborg som vanligt, stannade hemma med djuren o somnade framför teven
Kramen