onsdag 22 april 2015

Knoppar!

Idag har vi underbart väder! Det har vi haft i några dagar nu och det kommer visst att fortsätta i några till?


Fin utsikt från balkongen!
Nästan som i Norrland.

Jag har 2 Pelargoner som jag planterade om i våras och nu kommer dom med knoppar.


"Appleblossom Rosebud"
Vit och ljusrosa och dubbel.


"Röd rosenpelargon"
Röd och dubbel

Visade på Facebook min vita amaryllis "Picoté" som nu kommit med frökapsel och helt plötsligt har en stor knopp.
Kan ju visa den här i bloggen också om någon annan är inne och läser här!


Köpte ju bl.a. denna och 2 till julen 2013 som jag sen sparade. 2 överlevde och dom har blommat i vår, som jag skrev om tidigare.
Den vita blommade i höstas också, så det verkar vara en blomvillig sort!
Roligt att se om det blir några frön, så jag kan så och hoppas på nya lökar.


Som sagt, underbart väder och här har vi en herre som står och vädrar efter löptikar!


Nu går det undan med grönskandet och såhär ser det ut nedanför min balkong. 
Full fart med andra ord!
Hoppas att våren kommit långt hos Dig också?

Ha en fin vårdag!

På återseende!

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Det var verkligen en maffig utsikt du har från balkongen, där trivs du väl! Hos mig blåser det så mycket idag att ytterdörren höll på att lossna från karmarna när jag öppnade den och hästmanarna står rakt ut på kusarna i hagen. Men, sola skiner så jag klagar inte. Ska till doktorn i eftermiddag, laddar för det, blir en ny doktor på nytt ställe... Kram från pörtet

Kicki sa...

Nu går det undan med grönskan och värmen, härligt!
Men igår var det kyligt trots solen, det blåste nordan som fasen.
Fin utsikt från balkongen.
Kram