måndag 20 april 2015

Nyförvärv!

Idag har jag äntligen fått på sommardäcken!
I lördags skulle jag byta däcken själv, men eftersom det inte är fälgar som är till Polon, utan Skoda, så skulle det vara distansringar på framdäcken.
Det klarade jag inte av att få dit, så idag åkte jag till skroten, som också har däckverkstad, och bytte hjul.
Vilken skillnad på ljud det blev i bilen! Härligt!

På hemvägen kikade jag in på Henåns blomsterhandel och skaffade mig 2 fina krukväxter.


Det blev riktigt fint  i köksfönstret!


En Streptocarpus!



En Princessblomma!

Det var länge sen jag hade den sortens blommor. När jag flyttade hit till Orust hade jag flera fina Princess med mig, men eftersom det bara fanns soliga och varma fönster, så dog dom en efter en.
Nu har jag köksfönstret åt nordväst, så då hoppas jag att dom överlever?

Idag har vi soligt och fint och tidigare idag var det 18 grader i skuggan! Nu har vi en härlig tid framför oss, innan det blir för varmt. 
Här blommar Forsythian, såg jag idag och björkarna börjar få musöron och jag kan gå i bara t-shirt! 
Underbart!

Ha en fin dag!

På återseende!


1 kommentar:

Kicki sa...

Kul att du var och kommenterade hos mig idag.
Vi har också fått på sommardäcken nyligen, men jag blev besviken att det fortfarande är så mycket "vägljud".
Det var länge sen jag skaffade nån ny krukväxt, det kanske är dags för det. Här är det mest orkidéer som blommar i köket.