måndag 9 februari 2015

Vår!

Idag har vi haft riktigt vårväder!

Paula, www.paulaz.se, undrade om vi hade sommar sedan hon sett bilden på mitt förra inlägg idag?
Men nej, det har vi inte, men väl en skön "vårdag" med sol och 7,8 grader varmt. Någon snö är inte att tala om, så därför var jag ut och fotade det lilla vi har kvar.



Först tänkte jag fota den fina himlen nu när solen går ner, men kameran får inte till den vackra röda färgen. Inte mycket snö där på berget heller!


Detta är utsikten till höger om min ytterdörr!
Här går jag kvälls- och morgonpinken med hundarna och som Du ser har vi inte mycket snö här heller.
Det har väl inte kommit mer än ca 5-7 cm i vinter och nu de sista dagarna har det börjat töa bort.



Plogen har i alla fall fått till en liten snöhög alldeles mitt emot min dörr!
Här plogar dom när det kommit ungefär 1 cm och grusar också ofta. Lite skillnad mot för hos Dig Paula, eller hur? ;)

Idag tog jag en längre promenad med hundarna och det var så skönt i det vackra, varma vädret.

Ha det gott! 

1 kommentar:

Paula sa...

Ja det var inte mycket att skryta med…
Men vi har också plusgrader och snorhalt just nu då snön packar ihop sig på vägarna. Men det ska bli kallare snart igen. Jag åt en superbt god plankstek av lammfile¨, vi tanter som jobbar på loppis blev bjudna av församlingen. Tacka och ta emot, alltid roligt att få lite uppskattning
Kram