måndag 23 februari 2015

Var tog den vägen?

Våren och solen?
Igår var här sol och fint och jag kunde gå promenad med hundarna utan att frysa ihjäl. Idag?



Det blåser småspik och snöar!




Såpass att det lägger sig på backen, men det är mest slask när det kommer dit. Det sägs ju att våren har kommit redan, men det tror jag inte riktigt på? Trist!

Men när det är så dåligt väder, så kan man ju alltid hitta på något roligare inne!




Detta är tänkt att bli en kudde med blå ränder!
Har ju en hel del garner jag måste använda upp och detta är ett bomullsgarn, men två olika fabrikat. Det beiga är Trics cotton och det blå är Jasmine Bamse. Samma grovlek, så det passar ju bra.

Nu har jag ju vävningen på gång också, men det är roligare att varva med något annat, för det går ju inte att sitta och väva så länge om dagen. Då skulle nog grannen som bor under mig protestera! ;)

Dessutom har jag ju Mejas turkosa tröja som jag bara har en ärm kvar att sticka på. Den är lite stor och en tröja som väl passar bättre sommartid, så därför är det ingen hets med den. Förresten går det ju att varva med kudden också, eller hur?
Så jag fortsätter med mina handarbeten och njuter av det dåliga vädret!

Önskar Dig en bra start på veckan och på återseende!

1 kommentar:

Vivianne sa...

Ook, vad flitig du är !!! Vad får du all energi ifrån ?