tisdag 10 februari 2015

Blommor!

Idag har jag planterat om och klippt ner mina 2 pelargoner!


Den till vänster är en Röd Rosenknoppspelargon och den högra är en Rosa Rosenknopp.
Hade även en Röd Herrgårdspelargon, men den såg så tanig ut, så den fick grannen. Dessutom fick hon de skott jag klippte av blommorna!

Upptäckte för en tid sedan att den ena av amaryllisarna hade börjat få en blomknopp.



Så jag passade på att plantera om dom också!
Den till höger kommer med blad, så jag får hålla koll om det kommer någon knopp på den också snart.

För övrigt har vi haft skönt väder här idag också! Även om vi inte har haft sol, så har det varit tillräckligt varmt för en långpromenad med hundarna.
Lite inneaktivering har dom också fått i form av att leta köttbullar. Det är väldigt populärt, må Du tro!

Hoppas att Du också haft fint väder?
Ha det gott!

1 kommentar:

Paula sa...

Ja du är duktig med växterna dina, jag vill ju helst inga ha. Nu fick jag en livs levande orkidé att försöka hålla liv i….vi får väl se hur det går. Först tittade jag förbryllat på den, krukan var i genomskinlig plast. Det var ju inte så snyggt så jag stoppade ner den i en finare lerkruka…Sen fick jag höra av väninnan att vitsen är just att rötterna ska ha ljus…ja jag säger då det!
Jo det känns som vår i luften och faktiskt en hel del takdropp dagtid. Framför allt är jag glad åt ljuset som är märkbart starkare än tidigare.
Kram