lördag 21 februari 2015

Blommor!

Det tar sig sa mordbrännaren när han tände i spisen!
Nu har mina blommor som jag planterade om för ett tag sen börjat växa till sig.




Först mina två amaryllisar!




Sen min ena pelargon som är en Appelblossom rosebud.




Roligt att se att det börjar gå mot vår och att det spirar i krukorna!
Dessutom har jag köpt en rosa Hortensia. Får se om jag kan komma ihåg att vattna den så den överlever? Glömmer jag det, så är det ajöss med den fina blomman.




Snön som föll igår är bara ett minne blott. Idag är det gråväder, men inget regn i alla fall, så man får hoppas att det blir soligare imorgon, som det är lovat?

Ha en fin lördagskväll och på återseende!

2 kommentarer:

Vivianne sa...

Är du tidigt ute med amaryllisarna eller ? ;-) Dom är iallafall fina alla dina blommor ! Du har gröna fingrar du ! :-) såg att du fått bra hjälp att dra på varpen, ni måste haft riktigt roligt ! Ska bli spännande att se dina plädar! Jag har vävt 3 stycken en gång i tiden;-) det var jätte kul! Hoppas allt är bra med dig ! Kram Vivianne

Britten sa...

Nej, det är amaryllisarna sen julen 2013. Har testat och sett om jag klarar att få dom att blomma om och det gick tydligen. :)
Den manliga pådragningsknekten ledsnade fort, men han fullföljde sitt jobb i alla fall! Duktigt gjort!
Jag tycker också det ska bli spännande att se plädarna när dom är klara? :)
Allt OK här och kram tillbaka! :)