onsdag 4 februari 2015

På G!

Två stycken som undrar vad som är på gång där ute?
Inte ofta som dom sitter tillsammans och tittar ut. Mio brukar sitta där varje dag och Klicker har suttit mest hela dagen på kökssoffan och kollat ut. Han har fullt sjå och se om det är några tjusiga tikar därute, som han kan fria till.


Något annat som är på gång, är min plädvarp!
Ikväll har jag varpat halva och imorgon varpar jag resten.


Det är flera år sen jag köpte garnet till pläden "Rosvik" från CLB Blomqvist i Frisla. Men nu ska det äntligen bli av att väva de 2 plädarna i ljungrosa och vitt!


Fick prova mig fram med nystanen som jag nystade med den lilla vindan. Försökte först hänga dom på spolställningen med liggande pinnar och ta tråden från utsidan på nystanen, men det gick inte alls. Sen provade jag att ställa nystanen  på golvet och ta tråden inifrån och det fungerade inte heller. Det blev bara trassel!
Till sist tog jag en plastback och ställde nystanen i och då fungerade det! :)

Eftersom pläden är randig, så blev det en massa byten av färgerna och många knutar vid ändarna på varpen. Till slut blev det en halv plädvarp i alla fall! Gott!
Det var allt från mig och jag hoppas att alla som tittar in här lämnar en kommentar? Det är så roligt att få sådana!

Hoppas Du får en fin dag!

Inga kommentarer: