söndag 19 oktober 2014

Regnet...

det bara öser ner!
Bäcken som vi går över varje dag på vår promenad och som har varit snustorr hela sommaren och hösten, har ändrat fason.


Nu är det stövlar på om man ska gå torrskodd över!
Det gjorde jag inte i förrgår, för då hade ena stöveln spruckit fram på vristen. Gissa om jag blev förvånad när det blev kallt om foten?
Så det var bara att åka iväg till Göksäter, Orust egen Ullared, och köpa sig ett par nya! Tur att dom är billiga, bara 119 kr, men kvalitén är väl inte den bästa heller. Nåja, förhoppningsvis håller dom i några månader?
För övrigt händer inte så mycket här!

Ha det gott!

På återseende!

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Ja jag har förstått att ni fått mer än ni förtjänar nere på västkusten i form av den blöta varan. Hundarna tror jag dock uppskattar det.
Stövlar gillas inte, jag försöker undvika att gå i stövlar för de är så obekväma på lite längre promenader. Just för tillfället är det dessutom väldans halt när alla löv ligger och förmultnar i backen. Slirigt värre
Kramen