söndag 5 oktober 2014

Höstplöjning!

När man bor på landet, så ser man olika årstider växla. Inte minst får man se när bonden börjar sin höstplöjning av åkrarna!


Jämna fina tiltor med en 5-skärig plog som är vändbar!


Allt detta började han med igår, så det är nog stressigt innan det är klart?
Just nu tror jag han parkerat traktorn och gått hem för middag? Även bönder behöver mat!

Jag försöker stödja den svenska bonden genom att köpa svenskt kött och fläsk. Vi har ingen salmonella eller andra sjukdomar hos våra lantdjur och det tycker jag vi skall värna om. Inte har dom resistenta bakterier heller, som i Danmark!

Tyvärr är det väl andra som livnär sig på bondens slit, för det är ju inte många kronor han har för sitt jobb! 
Så därför uppmanar jag alla att köpa svenskt!

Ha en bra söndagskväll!

På återseende!

Ps/ Du som tittar in! Lämna gärna en kommentar, så jag ser att Du varit här. Det är så mycket roligare att skriva blogg då! /Ds

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Först, grattis till nya fordonet! Hoppas den blir din bästis en lång tid framöver! Sen kan jag ärligt svara på din uppmaning, ja, jag köper bara svenskt kött! Fast, jag köper numera väldigt lite kött överhuvudtaget. Kyckling är nog det kött jag äter mest av,det kan bli en gång i veckan. Det var ingen fara med Blinka och Lufsen, han har inga tendenser att sparkas, men, din iakttagelse är helt riktig, och jag låter inte Blinka gå in i hästhagen. Olyckan kan lätt vara framme och konsekvenserna bli förödande för liten hund.
Ha en fin vecka bland virkningar och pyssel
Kramen