onsdag 15 oktober 2014

Bowling!

Mormor in action!
I lördagskväll var Carina, Oskar, Meja och jag och bowlade i Uddevalla. Jag har ju aldrig gjort det tidigare, så det skulle bli spännande.
Men, jag orkade inte ens lyfta ett klot!

Därför fick jag testa Carinas klot och det fungerade ju någorlunda, så jag gjorde några kast på hennes bana.
De andra spelade mot varandra och jag tittade på. Meja hade staket på var sida om sin bana.
Carina tog några kort när jag provade bowla och det blev bara streck i resultatlistan.


Här ser det ju ut att gå riktigt bra!


Men inte här!!
Så svårt det är att kasta rakt fram! Vi har ju spelat Wii bowling hemma hos Carina och där har jag vunnit varje gång, men så lätt var det inte i verkligheten alltså.
Den här gången var det Meja som vann över de andra. Jag skulle nog också haft staket?
Carina och Oskar fick en var sin strike i alla fall och även Meja!
Det var faktiskt hur roligt som helst och tills nästa gång så måste jag träna upp högerarmen så jag orkar lyfta klotet!

Idag har vi regn här och nu är det såpass kallt och rått ute, så några element har satts på!
Inte så kul nu när jag skall rasta hundarna!

Ha en fin onsdag!

På återseende!


1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, nu ska vi se om kommentaren fastnar...
Bowling är en rolig sport, har tidvis spelat då jag bodde i Stockholm. Numera skulle inte fingrarna och speciellt tummen klara bördan av klotet. Jag ska förresten röntga händerna i slutet av månaden för att se hur illa artrosen är. Ibland kan man operera, o nu då jag fick veta att jag inte kan äta medicinen som jag ordinerats så står mitt hopp till det. Hoppas ni fortsätter att bowla tillsammans, en gemensam aktivitet är ju guld värd
Trevlig helg, jag ska jobba på loppis imorrn, men nu är det lågsäsong så det är lite segt