onsdag 1 oktober 2014

Bilbyte!

Nu har jag äntligen bytt bil!
För några veckor sedan blev jag erbjuden att köpa en grannes bil, eftersom han skulle skaffa en större.
 Tänkte jag skulle skulle fixa torkarmotorn på min Volvo först och besikta den, för att kanske kunna sälja den? Förra söndagen byttes motorn, men det var mer fel på torkarna, så jag ledsnade på alltihop och avbeställde besiktningen som skulle gjorts förra måndagen.
Grannkillen köpte en annan bil, så vi gjorde transaktionen förra söndagen!



En VW Polo 1,3 -95.
Helt rostfri och naturligtvis lite fix, men den är besiktad t.o.m. april -15, så jag har tid på mig att fixa.
Betydligt billigare än Volvon i både skatt och bensinförbrukning!
Dessutom billigt inköpspris!
Pigg och rolig att köra är den också. Något som jag inte vant mig vid än, är de stora dörrarna och att den är mycket lägre att ta sig ur än min gamla. Men det är ju en vanesak!

Volvon skrotades förra onsdagen och jag fick bra betalt för den!
Skroten här på Orust betalar bra för bilar som är i registret och har katalysator och motor kvar. Dom skeppas tydligen till Afrika? Så då får min trotjänare göra sitt jobb i varmare klimat!

Så då börjar jag och slutar med Volkswagen!
De 2 första bilarna som jag hade sen jag tog körkort var "Bubblor" och dom var verkligen roliga att köra. Får igen känslan när jag rattar min lilla röda!

Ha det gott!

På återseende!

Inga kommentarer: