måndag 6 oktober 2014

Mormorspläd!

Eftersom det är Rosa veckan, så lägger jag in lite rosa!
Som Du sett tidigare har jag provat med olika sätt att virka en mormorspläd.
Det första provet blev inte riktigt bra i färgerna.


Så provade jag detta!


Men det tog sån tid och en massa färgbyten!
Så jag hittade en förebild hos Mias Landliv. Hon har såå mycket fint!
Har bestämt mig för denna!


Än så länge är jag nöjd!
Lättvirkat med inte så många färgbyten och lagom storlek. Nu skall jag bara köpa in lite grått också och hitta fler nystan i de färger jag redan har. Kanske lite mer lila också som i förebilden? 
Den är virkad i Merino ull från olika fabrikat med virknål nr 3.
Men innan jag fortsätter på den, så skall Mejas turkosa tröja stickas klar!

Önskar Dig en fin start på veckan!

På återseende!

Inga kommentarer: