onsdag 8 oktober 2014

Märklig höst!

Som jag skrivit tidigare, så är det en märklig höst vi har!
På sätt och vis en fin höst, men varm. Nu rasar löven från Aspen och den är så vacker med sin gula färg.


Men det känns lite märkligt att Vildkaprifolen blommar på nästan bar kvist sen den tappat bladen?


Så har jag ju den här Amaryllisen!
Den blommade ju om nu och den blomningen gick över ganska snabbt. Den insåg väl att det inte var vår än? :)


Jaha! Och hur gör jag med den nu då? När den blommat över efter jul, så ska man ju gödselvattna den ända tills den här tiden ungefär och sen ställa undan den mörkt. 
Ska jag gödsla den fram till jul nu då? 
Får väl fråga på någon blomsteraffär hur jag ska göra?
För övrigt är det riktigt höstväder här, trots värmen. Blåsigt, regn och sol! 

Ha en fin lillördag!

På återseende!

1 kommentar:

Anette sa...

Nog har det vart en konstig höst, fast de senaste dagarna har den kommit igång på riktigt! Här singlar löven ned och det blåser och är lite sådär råkallt. En och annan skur kommer det och det gillas inte av prinsessorna ;) De vill väl hellre det ska snöa - det är kul.
Tänk att du vågade köra lastbil sådär. Nog var man lite modigare när man var yngre. Ja, det verkligen kul att testa och man fick mer förståelse för hur det är med alla tokiga personbilsgalningar som kör omkring. Det är ju inte bara att stanna när det väger så mycket som det gör. Ha det så gott. Kram Anette