söndag 3 augusti 2014

På stickorna!

Måste minska mitt garnlager!
Har ett bomullsgarn som heter Fame och kommer från Jakobsdals. Hittade ett mönster som passar till Meja och nu har jag startat ett nytt projekt. IGEN!


Meja har kommit in i en turkos period, efter att ha varit rosa. Så då passade det ju bra att jag hade detta turkosa garn.
Det är en långärmad tröja med raglanärm och rund hals. Mönstret är lätt att komma ihåg.
När raglanmiskningarna börjar så blir mönstret varannan rät och varannan avig på rätsidan. Enkelt och snyggt!

Igår lämnade jag kläder och böcker till Lions här i Henån!
Har rensat ut bland mina böcker som mest bestod av trädgårdsböcker och böcker om färg och renovering. Innan gav jag bort böcker till Dotra och till granntjejen i huset bredvid. Nu behöver jag varken det ena eller det andra, eftersom jag inte har hus längre. 
Skall rensa bland mina kokböcker och inredningsböcker också och ge bort eller köra till Lions.
Har aldrig varit in på Lions loppis tidigare och där fanns en hel del grejer. Tyvärr inget som passade mig just nu, men det kommer ju in saker hela tiden. 
Nackdelen är ju att dom bara har öppet mellan 10-12 på lördagar. 
Det finns flera loppisar här på sommaren som jag aldrig har kikat in på. Men först får jag väl rensa ut lite saker så jag får plats med lite nytt? 

I morse regnade det här och det är väldigt varmt och kvavt. Det är ju utlovat både regn och åska i eftermiddag, men jag hoppas att åskan inte går precis där jag bor, för Klicker blir så stressad och flåsig  och dreglar i mängd. Det är riktigt synd om honom!.
Men, tyvärr kan vi ju inte bestämma över vädret!

Önskar Dig en fin söndag!

Inga kommentarer: