lördag 9 augusti 2014

Min nya sambo!

Han ser ut som en karl och han går som en karl?
Nej, han är mycket bättre än en karl, för han dammsuger hela min lägenhet. Hihi!



Han heter Bosch och är Fjordblå. Rätt färg för mig förstås. Lätt och med bra sug och 3-liters påse. Dessutom billig!

Min gamla dammsugare gick sönder tidigare i sommar och först nu hade jag råd att köpa mig en ny. Det har blivit till att sopa golven, som man gjorde förr i tiden, innan jag tvättade dom. Det går ju an, men det tar ju sin lilla tid med allt hundhår som blir.
Det var en riktig fröjd att prova dammsugaren igår! Det gick på ett litet nafs. En nackdel finns det ju alltid och med den här är det en aning för kort sladd, så jag måste byta kontakt 3 ggr isf 2. Katastrof!

Idag har vi sol och lite vind. Bra väder för lite trädgårdsjobb alltså! Kan ju inte dammsuga varje dag, eller hur?

Önskar Dig en trevlig helg!



Inga kommentarer: