fredag 29 augusti 2014

Min Orkidé!

Nytt rekord i antal blommor!


Nu är det 20 stycken utslagna blommor och 1 knopp!
Måste sätta den på golvet och mot balkongdörren för att få plats med hela blomman och få en lugn bakgrund. Normalt står den på köksbordet och sprider glädje och kärlek. Glädje för att den är så fin och kärlek för att jag fått den av Carina och Henke för ca 3,5 år sen.
Tack för den glädjespridaren!

Annars så har jag klippt gräset idag!
Bäst att passa på innan regnet och resan till Bullaren i morgon. Dit åker Carina, barnen och jag för att hämta ved till henne. Hundarna är också med förstås!
Idag har vi haft fint väder här, men nu börjar det mulna på och imorgon väntas regn.
Nu är det dags för en kopp kaffe och bulle och sen får jag se vad som händer!

Önskar Dig en fin helg!



1 kommentar:

Anette sa...

Orkidé-rekord är ju trevligt! Jättefin. Har några jag också, så bra med blommor som inte gör nåt att man glömmer ibland. Idag har vi vart i svampskogen och hunddamerna var med och sprang bergknallar, mossa och stubbar så nu sover de gott. Hittade en massa Karl-Johan, ett bra år för dom tydligen. Ha en fin helg. /Anette