söndag 10 augusti 2014

Trivs!

Vissa blommor trivs hos mig!
Detta är en av dom:




En Orkidé!
Denna fick jag av Carina och hennes sambo för 3,5 år sen, som tack för att jag passade barnen ibland. Jag är den typen som glömmer att vattna blommorna, så då är det bara sådana som inte behöver så mycket som överlever hos mig. 3,5 år är rekord ändå hos mig!

När det gäller Orkidén så skall man ju titta på om rötterna är gröna och då ska det inte behövas vattnas? Jag tycker rötterna är gröna jämt, så därför får den vatten lite som jag kommer ihåg det.
Gödslar gör jag bland också och då verkar det som om blomstänglarna kommer upp?
Den här gången har den 2 stänglar. En med 3 förgreningar och  med massor av blommor! Kul! Det betyder ju att jag har lyckats med något, i alla fall vad det gäller blommor!

Igår hade vi regn och idag har vi sol! Skönt väder m.a.o.!

Fortsatt önskan om en fin helg!




Inga kommentarer: