fredag 22 augusti 2014

Grått!

Jag och flera med mig lever i en grå värld numera!


Regntunga skyar!
Svårt att få fram rätt bild av molnen med mobilen, för dom är mycket mörkare i verkligheten och det ljusa och mörka har större kontraster. Men, som vanligt så ljuger kameran!

Här regnar och åskar det i princip varje dag och det börjar bli mer höstlikt med kalla vindar. Färgerna i naturen börjar så smått att ändra sig också. Som Du ser så har sädesfältet här ovan blivit mer gulaktigt. 
Efter den här varma perioden, så tycker iaf jag att det är skönt med svalare väder och dessutom får jag mera gjort inomhus!
Har snart stickat klart framstycket på Mejas turkosa tröja. Ovanligt för mig att hålla mig till ett projekt, men det går rätt så snabbt och mönstret är ju lätt. Dessutom måste den bli klar innan hon växer ur den! 

Ja, då var det fredag igen!
Har inga speciella planer för helgen, annat än att jag skall iväg med bilen till M, som skall kolla vindrutetorkarna som låter väldigt styggt och går låångsamt. Alltid ska det vara något med den där bilen!
I slutet på september skall den besiktas och då får jag väl dödsdomen? 
Tänker nog inte kosta på den här mera om det blir dyra reparationer? Det måste ju finnas en gräns för gamla Volvo också?
Någon annan bil blir det nog inte på ett tag i alla fall har jag bestämt!
Nåja, med eller utan bil, så får Du

Ha en trevlig helg!





3 kommentarer:

Anette sa...

Grått var rätt ord! Trist. Men det är bara att "gilla läget".....även om det är svårt. Här blir det en lugn helg också. Det är lastbilsmässa i stan och maken jobbar för fullt där. Mycket folk hela tiden, så han har nästan tappat rösten. /Anette

Paula i pörtet sa...

Porriga finnar, bevare mig väl! Såg du inte att jag hade 1.500 spam efter 4 dagars frånvaro? Men det är mest reklam för olika klädmärken, på engelska. förut gick jag igenom all skräppost innan jag kastade dem eftersom det ibland slank med en "riktig" kommentar, men det går ju inte med såna här mängder. Dottern säger sig ha likadant...
Så bra att inte ovädret nådde ända fram till dig. Här hos oss har dom konstaterat kolibakterier i vattnet så vi måste koka det innan förtäring. Besvärligt tycker jag, men så är man ju bortskämd!
Ha en fin helg, hade velat suga på några kräftklor, men jag lyckas inte komma igenom skalet med en hand så jag väntar en vecka till..
Kram

Kicki sa...

Jaha, då har jag hamnat på din nya blogg, hoppas att inte dom porriga finnarna hittar den för det måste ju vara ett elände att byta blogg stup i kvarten.
Tur att du är duktig i ämnet.
Kram