tisdag 29 juli 2014

Presenter!

Jag har vattnat blommor och passat en Hamster, Mimmi, i 3 veckor åt Kristina, grannen som flyttade in i källarlägenheten där jag bodde tidigare.
Hon kom hem igår och kunde konstatera att de flesta blommorna ute hade dött, men att Mimmi levde i alla fall!
Det har ju varit så extremt varmt och tyvärr tänkte jag inte på att placera krukorna på ostsidan av huset, där det är morgonsol.
Men det kanske inte hade hjälpt ändå?
Idag kom hon upp med presenter från Litauen, där hon varit på semester.

Vilken överraskning!
Det var hemgjord ost och korv, en flaska mousserande vin, en kartong choklad och en söt ängel i porslin. Tyvärr hade chokladen smält, så den fick jag kasta.
Det var hennes mamma som hade gjort osten och korven var också hemgjord, men av någon annan. Hennes föräldrar har ett litet jordbruk med 4 kor, tror jag det var, i Litauen.
Både korven och osten är väldigt goda! Vinet har jag inte smakat på än, men det ska snart bli.





Tack snälla Kristina, jag blev jätteglad!

Idag har vi mänskligt väder här, med +24 och lite moln, så nu kan man kanske få något gjort?

Nu ska jag lea upp mig litegrann och gå ut med hundarna!

Önskar alla som tittar in en trevlig tisdag!



Inga kommentarer: