onsdag 3 april 2013

Vår!

Idag när jag varit ut med hundarna och genade över parkeringen, så såg jag något gult i det gamla gräset i ett av landen. In med hundarna och åt frukost och sen tog jag med mig kameran ut och fotade VÅREN!


Dom här krokusarna måste ha dykt upp inatt?
Då måste jag kika efter tulpanerna och påskliljorna i ett annat av landen, som jag planterade 2011. Och se, där hade dom också börjat spira!


Så roligt!
Då är det dags att börja rensa gammalt gräs och döda växtdelar. Man får ju riktiga vårkänslor nu.
Här skiner solen idag och det är 8 grader varmt i skuggan. Idag är det vindstilla, så det blir inte så kallt som det varit hittills. SKÖNT!

Påsken har varit lugn. På påskaftonen var jag bjuden till Carina och Henke. Tyvärr var Oskar sjuk, så han kunde inte vara med och äta. Han var förkyld och hade 39 graders feber och naturligtvis ingen matlust. Han fick en alvedon, så lite senare blev han piggare.
Vi andra åt ett smörgåsbord med sill, lax, rostbiff, köttbullar och prinskorv bl.a. Som vanligt hade jag glömt kameran, så det blev inga bilder.
Meja hade varit påskkärring hos farmor och farfar. Men hon skall ju vara så vacker numera, så det var med nöd och näppe Carina fick sätta prickar i ansiktet på henne.
Några grannar gick med sina små påskkärringar och kom till Carina också. Det tyckte Meja var jättekul!
För övrigt har det inte hänt så mycket i påsk!

Från det ena till det andra, så har jag bestämt mig för att ha kvar min hemsida! Blev Du förvånad?
Det tror jag inte, för Du vet ju vilken velpotta jag är när det gäller det.
Så nu håller jag på att göra iordning den igen och det tar lite tid, för det var 17 vad snabbt jag glömmer hur det skulle göras när jag inte hållt på med det på länge.
Adressen är www.menageriet.se om Du vill kika in!

Är det någon som är intresserad av en Bordercollievalp?


"Salt"

Det är en liten kille och han finns hos Humlevallens kennel
Han är född den 3 februari och är en av 6 valpar. Du kan läsa mer om honom och de andra valparna i Lenas dagbok!
Bordercollien är ju ingen ren sällskapshund, så därför vill Lena att han kommer till någon som kommer att valla eller tävla bruks- eller lydnad med honom.
Hon hade en kull med samma föräldrar tidigare och dom, som är 2 år nu, har fått så mycket beröm av sina ägare och vallfolk i övrigt.
De som har hämtat syskonen till "Salt" har också bara positiva saker att säga så här långt. Lugna och stabila valpar. Dom är ändock bara 2 månader.
Om Du själv inte är intresserad, så kanske Du vet någon lämplig köpare?

Detta var allt för denna gång!

Önskar Dig en fin dag!

Kram Britten


Inga kommentarer: