måndag 22 april 2013

Mattrasor!

Idag skär jag mattrasor!
Måste få undan en del, läs en hel del, tyger som jag har liggande till mattrasor. Det jag skär idag är ett påslakan som det blivit hål på och som jag inte bryr mig om att laga. Blått lapptäcksmönstrat och som jag tror blir fint i en väv?
Använder mig av skärmatta och rullkniv och det känner på i hand och handled, så det blir inte så mycket åt gången. Men många bäckar små?

Genomgång av hundarnas pälsar med kammen blir det också idag!
Nu har fästingsäsongen startat och det är dags för fästinghalsband igen. Hittade en fullsugen fästing på Mio, katten, häromdagen, så det är lika bra att börja skydda i tid. Halsband till hundarna och Frontline till katterna.

Mördarsniglarna har också börjat vakna! Såg en i förrgår på uteplatsen min. Men än är det ju frost på nätterna, så dom har väl inte kommit igång ordentligt? I fjol var det rena explosionen av sniglar! Hoppas att det inte blir lika i år?

Inga bilder idag, eftersom kamerans batterier har tagit slut! Trist!

Önskar Dig en fin måndag!

Inga kommentarer: