fredag 7 september 2012

Roligt...

--- nästan jämnt!

Förutom bromsarna och servostyrningen på bilen, så hände ytterligare en grej igår!

Åkte ner och handlade i Henån och hade tänkt mig en tur till Dotra för en fika. Men säg den glädje som varar för evigt?
När jag handlat och satt mig i bilen och startade den, så hör jag ett ljud, skrammel, under bilen. Det känner jag igen av tidigare erfarenheter. Avgasröret är löst!
Klev ur och kollade och mycket riktigt, så hade bägge upphängningarna på röret gått sönder och rör och ljuddämpare hänger ca 5 cm från backen. F-n!


Så det var bara att ringa dotra och tala om att jag inte kunde komma. Trist!
Fick köra hem sakta och försiktigt för att inte alltihop skulle ramla bort efter vägen. Som tur är så skall jag till verksta´n på måndag och jag ringde idag och förvarnade på mera jobb.
Dom där gummiupphängningarna är besvärliga att få dit, så det ger jag mig inte på. Det är ju dessutom lättare för verksta´n att fixa det när dom ändå måste hissa upp bilen för att kolla bromsar och servoröret.
Men pengar, pengar, pengar! Precis som om man inte har roligare saker att lägga dom på?

F.ö. håller jag på att frisera tassarna på hundarna och det tar sin lilla tid. Som tur är så står dom stilla när jag klipper både päls och klor, men eftersom dom står på golvet, så blir det ett riktigt gymnastikpass för mig. Pust och stön!

Idag har vi ett riktigt vackert höstväder! Soligt, svag vind och +19 grader. Hoppas att det håller i sig?

Önskar Er en fiiin helg!


Inga kommentarer: