torsdag 13 september 2012

Märkligt!

Vad är skillnaden?

Igår skulle jag öppna denna sida för att leta efter en bakgrund som jag laddat ner på min dator. Bl.a. letade jag här http://graphicsfairy.blogspot.se/
Detta har gått på normal tid att öppna den, men sista gångerna så har datorn blivit sååå seeeg. Vissa andra sidor också har blivit sega att öppna, men inte som denna. Det höll på i ca 30 minuter och hade inte öppnat sig och den går heller inte att stänga ner, såvida jag inte stänger den genom aktivitetshanteraren. Det verkar som om det mesta låser sig.

Idag provade jag att göra en fullständig virussökning, men där hittades inget. Då googlade jag på problemet och hittade ett liknande problem på ett forum, där dom rekommenderade Firefox som webläsare. Jag använder Internet Explorer och vet ju att det kan vara vissa problem med den. Men, det har ju funkat tidigare att öppna sidan?

Jag bytte till Firefox och gissa vad? Jo sidan öppnades på några sekunder!!!???
VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD?
Är det någon här som kan förklara?

Om inte, så får jag väl fortsätta använda Firefox när det uppstår problem. Men jag ska kontakta IT-supporten och fråga om problemet. Tycker det verkar mysko, jag?
Nu fanns inte den bakgrunden där på sidan, utan den fanns här: http://dottydotdotdesign1.blogspot.se/2009/08/art-101-3-column.html 

Jag har gjort om bakgrunden, eftersom Wordpress inte tillåter att man lägger in en hel bakgrund, utan bara såna som upprepar sig. Men jag använde mig av det lila och gjorde en blinds istället.

Headern har jag också varit tvungen att ändra storleken på. Också p.g.a. WP har fasta bredder på dom.
Jag använder mig av gratisversionen av deras blogg, än så länge, men det finns ju en version som man kan ladda ner och använda om man har en domän. Det har jag också gjort, men jag har inte kommit så långt att använda mig av den ännu, för det är så mycket att sätta sig in i innan det fungerar.

Ja, se den datorn, den datorn. Ibland kan man ju få spader?
ÖNSKAR ALLA EN FIN TORSDAG!


 


 

Inga kommentarer: