måndag 24 september 2012

Nytt!

I torsdags passade jag Meja, eftersom förskolan hade stängt. Vi spelade spel och tittade på barnprogram. Dessutom gjorde vi en utflykt till Höggerödssjön och hade picnic.
Matsäcken bestod av varm saft och kex till Meja och kaffe och Carinas hembakta kakor. Meja tyckte inte om mammas kakor, men det gjorde jag desto mer. Förra söndagen hade Carina bakat mördegskakor. I halva smeten blandade hon mixade mandlar och i den andra halvan mixad choklad. Supergoda var dom!

Tyvärr blåste det friska vindar och det var bara 12 grader varmt. Därför blev utflykten inte så långvarig.
Jag tror Meja är en lat liten tjej, för på hemvägen, som inte var så lång, så klagade hon över att hon var trött i benen och att en liten uppförsbacke var så jobbig. Då undrade jag hur det skulle bli när hon blev lika gammal som mormor? Men, det fick jag inget svar på. Hi Hi!

Fredag och lördag har det inte hänt så mycket att skriva om. Däremot hade jag tidigare i veckan köpt saker på Tradera.
Några broderimönster, som kan vara bra att ha och en broderad bonad.
Denna:



Fick den med posten i fredags och skyndade mig att hänga upp den i köket!
Lite konstigt, kan man tycka, att jag köper färdigbroderat när jag har broderier i mängd som skall sys, men jag tyckte den var såå fin och just den här har jag ju inte. Det var flera fina färdigbroderade som jag bjöd på, men dom blev alltför dyra.

Så var det en av mina katter Bejlis!



Jag släppte ut henne i tisdags innan jag åkte till Bullaren och sen jag kom hem i onsdagskväll har jag inte sett henne. Har gått runt och ropat och ropat, men ingen katt.
När jag en dag gick runt och letade, så gick jag förbi en granne som också har katter. Hon var tydligen bortrest och hade en dam som kom och matade dom. Den damen kom precis när jag gick förbi och hon frågade om jag sett till 2 svarta långhåriga katter, för hon hade inte sett till dom på ett tag. Märkligt! 3 katter borta. Detta var i fredags.
Hon var ju Carinas katt tidigare och hon berättade att Bejlis kunde försvinna några dagar om dom hade vart bortresta. Så det var ju bara att vänta.
Igår kväll kom hon!
Det har ju regnat här av och till i flera dagar, men hon var så torr och fin och inte speciellt hungrig. Undrar vart hon hållit hus? Skönt att veta att hon är välbehållen och tillbaka i alla fall.

Hoppas att Du får en fin söndagskväll!

Inga kommentarer: