söndag 26 februari 2012

Vävning!

Hej alla glada!

Har inte så mycket att skriva om nu för tiden, så jag har roat mig med att ändra lite här på bloggen.
Headern har jag skrivit om förut, men inte bakgrunden. Den är från en julduk som jag började väva för några år sen. Tyvärr blev det inte så mycket vävt då och sen skulle jag flytta, så jag var tvungen att klippa ner väven. Men det blev i alla fall en löpare!

Jag hade satt upp till 2 juldukar. En i rosengång och en i rosengångsfantasi. Bakgrundsbilden är den i rosengång. Mönstret heter "Ringdans" och som jag beställde hos CL Blomqvist i Fritzla. Numera heter det Blomqvist/Nordiska. http://www.clb.se/  som också säljer annat.

Så här ser dukarna ut:



Det finns även en vit variant:



Mönstret syns bäst på den här bilden.

Serru, serru! Jag hade visst lite att skriva om i alla fall!

Önskar Er en fin kväll!

Psss!
Nu har han gjort det IGEN!
Oskar, mitt barnbarn, har vunnit en GULDMEDALJ på judotävling i Kungsbacka igår!
Ett stort GRATTIS och en stor GRATTISKRAM från en stolt mormor!


Inga kommentarer: