torsdag 1 mars 2012

I vårsolens glans!

Och ond bråd död!
Idag har vi strålande sol och 6 varmgrader. Skönt! Snart behöver man ingen jacka på hundpromenaderna.


Kaprifolen har börjat sprätta sina blad och i landet kommer tulpaner och påskliljor.





Dessa är dom som fanns tidigare, men de jag satte i höstas kommer också, men dom kanske inte blommar i år. Det blir spännande att se om dom kommer att göra det.
Gick runt lite på tomten och då hittade jag den här stackaren!



Den har säkert flugit mot grannens fönster. Mina är inte putsade ännu och kan ju inte spegla grönskan och därmed bli en dödsfälla för småfåglarna. Inte så trevligt när sån't händer, men oundvikligt, tyvärr!

Nu skall dammsugaren och jag ha en date och sen blir det en långprommis med Rollie och kanske lite lydnadsträning med Klicker. Jag har nämligen bestämt mig för att röra mig mer och dra in på socker och fett. OCH äta lite nyttigare! Man kan ju inte leva på mackor och chokladbollssmet i evighet. 
Så håll tummarna för mig och mitt nygamla liv!

Önskar Er en härlig dag! 

Inga kommentarer: