måndag 6 februari 2012

Thank God for dirty dishes!

För många år sen hittade jag på en auktion en låda med lite av varje i, som jag ropade in. I den fanns bl.a. en skärbräda som var gammal och lite ovanlig. Det fanns en text på den som jag tyckte var talande.
Förutom texten, så fanns det en målning med en dam som stod och diskade. Skärbrädan, som jag misstänker kom från Amerika, gav jag till Carina.
Efter en brand i källaren hos dom och sanering, så försvann skärbrädan. Häromdagen tänkte jag på texten och googlade efter den och fick napp på den här sidan:
 http://www.scrapbook.com/poems/doc/1795/53.html.

Den lyder såhär:

Thank God For Dirty Dishes

Author Unknown

Thank God for dirty dishes;
They have a tale to tell.
While others may go hungry,
We're eating very well
With home, health, and happiness,
I shouldn't want to fuss;
By the stack of evidence,
God's been very good to us.

Något att tänka på när man står med händerna i diskbaljan! Ett måste som dom flesta inte tycker är såå roligt, eller hur?

Men en önskan om en god middag och en skön kväll!

Inga kommentarer: