lördag 1 juli 2017

Sommar!

Nu är sommaren här! Sol, värme och 28 grader som är lite väl varmt för mig, men inget jag kan göra något åt.


Håller mig inomhus idag med balkongdörren och alla fönster öppna. Långpromenaden med Klicker får vi göra till kvällen och då hoppas jag att det blivit svalare? Idag har blåsten som var igår mojnat lite och är lagom, så att säga.

I torsdags hämtade Carina mig och vi åkte först till Tjörn och Kullens Handelsträdgård. Där köpte hon blommor och jag hittade en 5-liters vattenkanna. Det blir mycket springande med den vanliga blomkannan när jag skall vattna på balkongen.

Sedan bar det av till Uddevalla och Gustavsberg.
Där blev jag bjuden på en Vallenbergare och Carina tog en varm Laxsallad. Ett jattefint ställe som ligger vid havet. Men tyvärr blåste det så mycket, så vi satte oss på baksidan av restaurangen Snäckan, för att få lite lä.
Ett ställe som jag varmt rekommenderar om Du är i Uddevalla någon gång.

Igår åkte jag till ICA Pärlan i Henån och skulle lösa ut ett paket som jag beställt från Cellbes. Tyvärr hade dom skickat tillbaka det, eftersom det och några till hade blivit indränkt av något smetigt och stank parfym. Trist! Jag som hade glatt mig åt en ny tunika och nya köksgardiner. Så nu får jag vänta ytterligare några dagar. :(

Från det ena till det andra! Har en Andis klippmaskin till salu om någon är intresserad eller vet någon som är det.


Det finns 3 skär som är 1½, 9½ och 9 mm som ingår i priset 1500 kr.
Den är ju begagnad som Du förstår.
Lämna en kommentar om det finns intresse, så tar jag kontakt.

Lämna gärna en kommentar ändå, för det är alltid roligt att få!

Hoppas att Du får en fin dag!

/Britten

2 kommentarer:

Paula sa...

Hej hej, ja igår var det varmt, puh! Idag har jag lite molnigare o såå mycket skönare. Trist med ditt paket, visst är Cellbes bra? Tycker de har mycket fint till bra priser. Ha en skön söndag/Kramen

Kicki sa...

Vilken otur med paketet, men det hade iaf inte kommit bort, som händer stup i kvarten med PostNords försändelser.
Typisk svensk sommar nu. Regn, ganska kyligt, så smäller det till med jättevärme för att återigen vara kyligt nån dag senare. +15 här idag och det är ju inte mycket att skryta över.
Kram