måndag 24 juli 2017

Nytt under solen!

Här går livet sin gilla gång, förutom att jag har varit på Torp köpcentrum utanför Uddevalla och handlat!

I förrgår såg jag i Elgigantens reklamblad att dom hade rea på bl.a. skrivare. Eftersom min gamla lagt av, så beställde jag en att hämta igår. Jag och en granne som också skulle handla lite åkte dit.

I bilen var det som en bastu, för vi hade och har haft väldigt varmt här länge. Först åkte vi till Jysk, där jag hittade en stol att ha på balkongen för 212,50. Den var på rea och eftersom det var en mindre skada på den, så blev den nersatt ytterligare.


Sen till Elgiganten och köpte skrivaren. Den hade kostat 995 kr, men nu betalade jag 499 kr. Den hade betydligt fler finesser än den gamla. Båda av märket HP men den gamla köpte jag 2005 och den har verkligen fått visa vad den gått för!

Jag har ju varit ordförande för Tanums Brukshundklubb och då föll det på min lott att skriva ut klubbtidningen till ca 110 medlemmar. Förutom alla protokoll och andra skrivelser, förstås.


Skönt att vara med skrivare igen, för det är märkvärdigt vad man saknar något som man vant sig med.

Nästa anhalt var Plantagen där jag köpte mig en Orkidè att ha i köksfönstret. Där har det blivit lite tomt nu när inga blommor överlever där? Ingen bild på den, eftersom väl alla vet hur dom ser ut? 

Efter en fika på Biltema, så gick vi till Rusta. Där hittade jag en rumsmatta för 399 kr och en kudde med en stjärna på i blått för 49 kr. Sen var det meningen att vi skulle till Maxi och handla, men då var vi så trötta av värmen, så vi handlade på ICA Pärlan i Henån istället.

Idag har jag städat och lagt på den nya mattan och kudden. Soffan är nytvättad och fin och jag är jättenöjd!




Lite bucklig så här i början, men det rättar väl till sig.


Önskar alla som tittar en en fin måndagskväll och en fin start på veckan!

1 kommentar:

Paula sa...

Visst är det kul att få nytt och fräscht, man behöver inte så mycket för att göra om hemma, lite gardiner, kuddar och nån matta så är det ett nytt rum. Skrivare fick jag överta av dottern och exet kopplade in den. Hittills har jag använt den till att skriva ut startlistor på fri-idrottstävlingar som går på teve! Snart lär det bli mer såna när VM drar igång. Nu åker jag till Stockholm några dagar, om du visst ehur nervös jag är för alla buss- och tågbyten, tunnelbanan som jag inte åkt på 25 år osv. Men men, bara att bita ihop o se ut som kusinen från landet, eller iaf som finnkäringen från landet…
Kramen