söndag 9 juli 2017

Inköp!

Jag berättade ju tidigare om att jag beställt bl.a. gardin till köket och att Ica skickat tillbaka detta.
Nu fick jag en ny leverans och igår putsade jag köksfönstret och hängde upp min nya gardin.


Egentligen ska det vara omtag, men jag skippade det eftersom det inte blev så snyggt när blombrädan är så långt från väggen. Roligt med lite blommigt i fönstret nu när det är sommar!
Igår hade vi passning av den här lilla damen!


Pim-Pim!
Hennes matte skulle på namngivningsfest och behövde hundvakt. Pim-Pim och jag är väldiga kompisar, för varje gång (nästan) vi träffas ute, så blir det några Frolic till henne.
Nu löper hon och jag var lite fundersam hur det skulle gå med Klicker som är alldeles yr i huvudet nu när hon gör det.
Men det gick väldigt bra!
Hon sa ifrån flera gånger, så han slutade vara på så mycket. Jag fick ju passa honom naturligtvis, så han hängde mig i hälarna mest hela tiden. :)

Vid sjutiden var jag bjuden till Carina att äta middag och eventuellt passa Meja när dom skulle till Slussens Pensionat och lyssna på Lisa Miskovsky.
Vi åt Tacos och till kaffet hade Magnus bakat en kaka som var jättegod. Meja hade en kompis, granne, hos sig och dom bestämde sig för att sova övet hos henne, så jag åkte hemåt.

Ha en fin söndag!

Kram Britten

2 kommentarer:

Paula sa...

Hej, det var en somrig söt gardin du köpt! Är Pimpim en pekinges? Oavsett ras så är hon jättesöt. Just nu vet jag allt om löptikar och hanhundar som nosar i häcken. Jag tror lilla Victor var i häcken på Blinka i flera veckor, sen, över en natt, var allt förbi. Och vi mattar kunde pusta ut! I helgen var jag kattvakt till Junior och imorgon är jag kaninvakt till herr Kanin (minns aldrig vad han heter, hihi) . Bara roliga uppdrag jag får mao.
Ha det gott i sommarluften, här slåss vi rejält med mygg och knott det slipper säkert du
Kram

Kicki sa...

Guld värt att ha någon som hundvaktar åt en ibland. Det är något jag saknar här.
Skönt att Klicker kunde uppföra sig också trots löpet.
Kram