söndag 16 juli 2017

Tvättar!

I september i fjol köpte jag en vit klädsel till min Ektorpsoffa.
Trodde det skulle bli väldigt jobbigt att hålla rent, eftersom Klicker och jag ligger i den väldigt mycket. Men faktiskt har det gått bra!
Naturligtvis blir den lite solkig och därför tvättar jag det för första gången nu.


Just nu är det stora klädseln i maskinen och det ska ju hänga och torka, troligtvis till imorgon.
Kuddarna är klara och strukna och det var en riktig brottningsmatch att få på dom igen. 
När hela klädseln är på igen, så måste jag sy skydd till armstöden, så kanske jag slipper tvätta det så ofta. Dessutom har jag ett överkast/filt som skydd till sitsen. 
Fast en tvätt på ca 10 månader tycker jag är inte är så farligt ändå? Trots en hund som bäddar och har sig i den.

Idag har det äntligen kommit lite regn här, men det gör ju varken till eller ifrån på torkan!

Ha en skön söndag!

Kram Britten




2 kommentarer:

Kicki Fredlund sa...

Hoppas att inte tyget krymper.
Att ha skydd både här och där på soffan är nog bra. Du får väl virka antimarkasser till armstöden.
Kram

Paula i pörtet sa...

Oj, jag har aldrig tänkt tanken på vita överdrag, lat som jag är...Däremot har jag kikat på soff- och fåtöljöverdrag och konstaterat att de är så dyra så det nästan går att köpa nya möbler för pengarna! Bara till en fåtölj kostar överdraget femhundra...inte klokt om du frågar mig. Nu löste ju jag problemet med att köpa två nya fåtöljer istället, helfräscha, få se hur länge med tanke på att de blivit djurens favoriter, alltid får jag sjasa ner någon när jag vill sätta mig. Kram från pörtet