måndag 26 juni 2017

Vävredskap!

Igår hade jag tur!
Min granne, Lena, frågade mig om jag var intresserad av några vävredskap som fanns på en annonssajt på Facebook.
Javisst! Så hon tog kontakt med den som lagt in annonsen och idag hämtade jag dom.


Precis vad jag behövde!
I alla fall de två skedhållarna för förskedning av varpen. Hade precis tänkt köpa sådana! Inte dumt att få några skyttlar till heller, eller en skedkrok. Plattan med pinnar är en anordning för att knyta solv, som man gjorde tidigare, men numera finns det färdiga solv i polyester. Men allt är bra att ha!

Snart skall en varp till två löpare dras på och då skall jag testa att sköta pådragningen själv. Har köpt ett vädringsställ och investerat i tre 1½ liters petflaskor att ha vatten i som mottyngd. Hoppas det fungerar, för jag har aldrig provat detta tidigare?

Idag har vi soligt och fint väder, om än blåsigt. Men det är ju bara bra, så det inte blir för varmt. Hoppas att Du också har vackert väder?

Önskar Dig en fin måndag!

/Britten

1 kommentar:

Paula sa...

Så trevligt när vänner tänker på dej, och du fick tag på något du behövde! Jag har just traskat omkring i omgivningen på en timmes kvällspromenad, det blåser friskt men det var bra för då höll sig myggen och knotten på avstånd.
Ha en fin kväll, kram