onsdag 29 juni 2016

Lilja!

Nu har min Asiatlilja börjat blomma!


Det stod på förpackningen att den skulle dofta, men det har jag inte känt ännu. Men vacker är den och lyser upp gör den också. 


Började bli lite trångt på balkongen, så jag flyttade ut några blommor till ingången. Till vänster Stjärnöga och Husarknappar på stolen och Lavendel nedanför. Till höger Löjtnantshjärtat, Margerit och frösådd Rosenskära. Hoppas Rosenskäran hinner blomma innan hösten?
Som Du ser regnar det här och jag hoppas Du har bättre väder hos Dig?

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Men så fint pyntat, du kan du! Inte visste jag att du har egen ingång eller? Men du bor väl högre upp i huset? Nu blev jag fundersam.
Vet du, alla knep är testade med ponnyn, även ståltråd i grimman, hjälpte föga...förmodligen inte tillräckligt med kräm i stängslet...men, nu håller han sig här hemma runt gården så då får det räcka...
Kram

Kicki sa...

Jag säger som Paula, visste inte att du hade egen ingång.
Fint att kunna pynta med blommor även där.
Rosenskäran hinner nog blomma, mina frösådda brukar också vara sena.
I år har fjolårets blommor självsått sig ute i rabatten, dom är ju ännu senare, få se om dom hinner blomma.
Kram