onsdag 15 juni 2016

Det är en ros utsprungen!

I våras hittade jag en krukros som Blomsteraffären hade kastat i en papperskorg. Jag frågade vad det var för fel på den och det var en kvist som hade dött.
Jag fick den och planterade om den och nu blommar den så vackert!


Sen sist så har jag fått uträttat en del. Bl.a. så har jag målat ett nattygsbord som jag har på balkongen.


Dessutom har jag ändrat två rulluppgardiner och satt upp i köket. Jag måste klippa bort lite på varje sida för att dom skulle passa i mitt stora köksfönter. En del jobb, men det blev ju bra och dom gör ju ingen nytta i garderoben.


Nu har jag äntligen fått till det i ena hörnan på balkongen! Målade en gammal stol jag hade också och jag är riktigt nöjd över resultatet. 


Lite blandad kompott med rosor, liljor, lavendel, stjärnöga och husarknappar. Har Dahlior och lite annat också, men dom visar jag vid ett annat tillfälle.
Skall göra iordning några plaststolar som  jag ärvde av den tidigare hyresgästen. Så skall jag möblera så jag kan sitta där och fika i sommar.
Nu har regnet äntligen kommit! Här är gräsmattorna sönderbrända efter det torra och varma vädret och jag hoppas att dom återhämtar sig.

Ha det gott och på återseende!

/Britten

1 kommentar:

Kicki sa...

Så jättefint det blev med dina nymålade möbler på balkongen.
Kram/Kicki