måndag 6 juni 2016

Sommar och värme!

Vi har haft en extrem värme här, men nu har det svalnat, även om solen lyser!
Det syns på gräsmattorna att det är väldigt torrt och snart måste det komma regn om dom skall bli gröna igen!
På min balkong växer det och frodas.




Fjärilslavendeln längst till höger är inte så lättskött som den vanliga till vänster, så den skippar jag nästa år!


Nu har mina Amaryllisar blommat färdigt och får kommit ut. I krukan till vänster har jag planterat låg Rosenskära som jag sått och så har Löjtnantshjärtat vuxit till sig bra.


Nu hoppas jag att blommorna i balkonglådorna växer till sig och täcker dom?


Den här är så fin!
Dubbla minipetunior i olika färger!

Önskar alla en fin Nationaldag!


Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, mygg och knott, fästingar och broms, det är vad sommaren bjuder på idag, förutom värmen...jag är helt slut på kvällarna. Nu tänker jag bada både hunden och mig själv, eller duscha rättare sagt, något bad i sjön har det ännu inte blivit. Inte har det blivit balkonglådor heller, bara två pellisar som klänger på ytterväggen. Jag har nog blivit lat, njuter hellre av blomstren i naturen. Kaprifol och syren blommar ikapp och doftar ikapp, inte illa
Kram från pörtet

Kicki sa...

Det blev jättefint på balkongen med alla blommorna.
Här är så torrt nu att det verkligen behövs lite regn.
Kram/Kicki