måndag 27 juni 2016

Småjobb!

Då är Midsommarhelgen över!
Midsommaraftonen firade jag inte, men på Midsommardagen var jag bjuden till Carina och Magnus på middag. Det var som vanligt god mat och trevligt och efter middagen spelade vi Kubb och sen gick vi en tur till sjön. Ingen av oss badade, Lite kallt var det nog i vattnet efter allt regnande sista tiden?

Dom gjorde en tripp till Stockholm i veckan och under tiden fick jag låna Carinas bil, eftersom dom åkte tåget dit.
Jag hämtade dom vid tåget i Uddevalla på Torsdagskvällen och dom kom hem till ett riktigt ösregn.
Det var roligt att vara bilburen igen! Jag och grannen, som jag går hundpromenad med, åkte runt och handlade lite här och där. Vi hade mycket trevligt!

Midsommaraftonen ägnade jag åt lite inredning!
Hade inhandlat en hylla till köket och nytt plastat tyg till kökssoffan. Eftersom Klicker sitter på soffan, så blir det inte så vackert efter honom.


Så nu har jag fått satt upp tre av mina tekannor och den gamla brännvinskaggen från 1864, samt smörbyttan!
Gör sig ju bättre där än i ett skåp?

Soffan med sin nya klädsel!



Blå-vitt såklart!
Detta går ju att torka av och är betydligt lättare att hålla rent än det gamla tyget? Skall sy några kuddar att ha där, så ser det lite hemtrevligare ut och det blir inte så grillrigt för ögonen.
Dessutom har jag köpt mig en Gardenia!


Doftar underbart!
Hoppas att den överlever, för den vill ju inte ha kalk i vattnet? 
När jag bodde i Härjedalen, hade jag en sån och den klarade sig länge. Sedan dess har jag velat ha den blomman igen?
Det var allt för denna gången!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, kan inte minnas att jag känt gardenians doft någon gång...men tror dig då du säger att doften är fin. Du har pyntat så fint, här blir det bara mindre o mindre av den varan. Inte ids jag laga mat heller nuförtiden, undrar hur jag egentligen får tiden att gå? Tsss, djuren, de jäkla djuren, de tar visst upp den mesta tiden, haha, o så läser jag, minst tre böcker på gång samtidigt.
Kram från pörtet

Kicki sa...

Så fint du pyntat i köket. Blå/vitt är aldrig fel.